بخش واقعیت مجازی

//بخش واقعیت مجازی
بخش واقعیت مجازی 2019-01-27T10:49:28+00:00

Project Description

بخش واقعیت مجازی

واقعيت مجازي فناوري جديدي است که با شبيه سازي قوانين حاکم بر محيط مورد مطالعه، به‌منظور آموزش، تحقيقات و سرگرمي، احساس تصور، غرق‌شدگي و تعامل با محيط را در انسان ايجاد مي‌نمايد. اين فناوري با ايجاد تعامل با برخي حواس پنجگانه به‌ ويژه حس بينايي، کاربر را در محيطي قرار مي‌دهد که فرآيند يادگيري و تست را تسريع مي‌بخشد. امروزه از واقعيت مجازي براي مقاصد گوناگون آموزشي در سطوح مختلف استفاده مي‌شود، يکي از اين زمينه‌ها، شبيه‌سازي سامانه‌هاي فضايي و محيط فضا مي‌باشد. از آنجايي‌ که طراحي سامانه‌هاي فضايي بسيار پرهزينه است و تکنولوژي‌هاي بسيار پيچيده در آن به وفور ديده مي‌شود طبعاً جنبه‌هاي آموزشي آن، از سطح آماتور تا پيشرفته از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
امروزه با افزايش سرعت پردازش اطلاعات، استفاده از واقعيت مجازي به عنوان ابزاری قابل اطمينان براي آموزش کاربران ایستگاه های کنترل زمینی، فضانوردان و محققین به عنوان يک روش تأثیرگذار مطرح شده است. از این رو آزمایشگاه تحقیقات فضایی با توجه به رسالت خود در امر تربیت متخصصین خبره و گسترش فرهنگ فضا در بین اقشار مختلف جامعه اقدام به راه‌اندازی بخش واقعیت مجازی نموده است. طراحي و ساخت شبيه‌ساز مجازي ماهواره و فضاپیما در سطح کشور و بدین شکل در سطح دنیا برای اولین بار در آزمایشگاه تحقیقات فضایی به انجام رسیده‌است.

  اطلاعات بخش

دانشجویان دکتری
دستاوردها
کارمندان دائم
تعداد اتاق‌ها
آزمایش‌های سالانه

 ساعات کار

شنبه تا چهارشنبه 8:00 – 17:00

+9821 73064123

 مکان بخش

اعضای بخش ما

نام
نامدانشجوی دکتری
توضیحات پروفایل
نام
ناممسئول بخش
توضیحات پروفایل
نام
نامدانشجوی ارشد
توضیحات پروفایل

Contact Info

Space Research Laboratory, Aerospace Engineering Faculty, K. N. Toosi University of Technology, Daneshgah Blvd., Ehsan Exit, East Zeynoddin Highway, Tehran, Iran

Phone: +98 21 77334133

Fax: +98 21 73064234

Web: Spacerl

Recent Posts