بخش سخت‌افزار در حلقه

//بخش سخت‌افزار در حلقه
بخش سخت‌افزار در حلقه 2019-01-27T10:54:40+00:00

Project Description

بخش سخت‌افزار در حلقه

منظور از سخت‌افزار در حلقه در بحث شناسایی و کنترل ، اعمال الگوریتم‌ها و فرامین کنترلی به یک سخت‌افزار است، در حالی که شرایط کاری و محیطی عملکرد برای آن سخت‌افزار فراهم شده باشد. با این کار می‌توان رفتار واقعی سیستم را مورد ارزیابی قرار داد. بسياري از تلاش‌هاي انجام شده در بحث کنترل وضعيت ماهواره‌ها و شبیه‌سازی سخت‌افزاری محیط فضا در کشور، بدليل کمبود سخت‌افزارهاي شبيه‌سازي محيط عملکردي ماهواره، عدم توانايي در ساخت زيرسيستم‌هاي تعيين و کنترل وضعيت آن‌ها و در عين حال هزينه گزاف تهيه اين سيستم‌ها از کمپاني‌هاي خارجي، محدود به شبيه‌سازي هاي کامپيوتري يا آزمايش‌هاي استاتیک درآزمايشگاه‌ها شده است.
با توجه به پیشرفت‌های بدست آمده در بخش تکنولوژی و ساخت آزمایشگاه تحقیقات فضایی که منجر به طراحی و ساخت شبيه‌ساز سه درجه آزادي ماهواره و همچنین شبیه‌ساز میدان‌های مغناطیسی شده است تيم فني آزمايشگاه تحقيقات فضايي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي اقدام به تأسیس بخش سخت‌افزار در حلقه در این آزمایشگاه کرده و در این زمینه به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده است.
از جمله این موارد م‌توان به ایجاد امکان تست الگوریتم‌های کنترلی ماهواره‌ها بر روی سخت‌افزارهای واقعی اشاره نمود. با این وجود بخش سخت‌افزار در حلقه بستر مناسبي براي تست عملي الگوريتم‌هاي کنترلي ماهواره‌ها و بحث شناسایی سخت‌افزارهای مورد استفاده در زیرمجموعه کنترل-پایداری سامانه‌های فضایی ايجاد نموده‌است و می‌توان ادعا کرد با وجود تلاش‌های انجام شده در این بخش گام بلندی در جهت بومی سازی فناوري ساخت و تست تجهيزات کنترل وضعيت سامانه‌های فضایی برداشته شده‌است.

  اطلاعات بخش

دانشجویان دکتری
دستاوردها
کارمندان دائم
تعداد اتاق‌ها
آزمایش‌های سالانه

 ساعات کار

شنبه تا چهارشنبه 8:00 – 17:00

+9821 73064123

 مکان بخش

اعضای بخش ما

نام
نامدانشجوی دکتری
توضیحات پروفایل
نام
ناممسئول بخش
توضیحات پروفایل
نام
نامدانشجوی ارشد
توضیحات پروفایل

Contact Info

Space Research Laboratory, Aerospace Engineering Faculty, K. N. Toosi University of Technology, Daneshgah Blvd., Ehsan Exit, East Zeynoddin Highway, Tehran, Iran

Phone: +98 21 77334133

Fax: +98 21 73064234

Web: Spacerl

Recent Posts